Bestellen & betalen

Bestellen

Op de website www.decoringen.nl kun je op elk moment van de dag – mits anders aangegeven – een bestelling plaatsen. Het online bestelproces is zo eenvoudig mogelijk gemaakt zodat de bestelling zonder zorgen geplaatst kan worden. Op deze pagina wordt uitgelegd hoe het plaatsen van een bestelling werkt.


Maak je keuze in de webshop

De webshop toont alle beschikbare decoringen op dat moment. Zodra je een keuze hebt gemaakt, klik je op de afbeelding. Geef aan hoeveel stuks je wilt ontvangen en klik vervolgens op 'in winkelwagen'. Zodra dit is gedaan zit het item in de winkelwagen en heb je de keuze tussen 'verder winkelen' of 'naar winkelwagen' om de bestelling af te kunnen ronden. De items worden gereserveerd zodra de bestelling is geplaatst.


Bestelling afronden

Rechtsboven in de hoek van je scherm vind je een winkelwagen-icoon. Via dit icoon kom je in de winkelwagenomgeving waar je inzage hebt in de bestelling. In deze omgeving kan de bestelling eventueel aangepast worden en heb je tevens de mogelijkheid om eventueel een kortingscode in te voeren. Wanneer je de bestelling definitief hebt gecontroleerd klik je rechtsonder op 'verder naar bestellen'. In de bestelomgeving vul je de factuurgegevens in – eventueel een alternatief bezorgadres hebt ingevuld – waarna je klikt op 'Volgende' zodat de betaling kan worden afgerond en de bestelling definitief wordt geplaatst. Er wordt altijd een bestelbevestiging verzonden op het e-mailadres dat is opgegeven in de bestelomgeving.


Betalen

U kunt uw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:

  • iDeal
  • Creditcard
  • Directe overboeking
  • Vooraf betalen

Verzending & levering

Verzending

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Er wordt gestreefd naar een levertijd binnen Nederland van 2 werkdagen. Buiten Nederland wordt er gestreefd naar een levertijd van 5 werkdagen. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo snel mogelijk van op de hoogte. 

 

Verzendkosten

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen EUR 7,50 per artikel-/pakketbestelling.

Verzendpartner

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag, na verzending, tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen. De verzendpartner in het buitenland wordt nader bepaald, afhankelijk van de bestemming. 


Retouren & ruilen

Retourvoorwaarden

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa EUR 7,50 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Bewaar het ontvangstbewijs met Track & Trace code tot de retour volledig door Decoringen is verwerkt en je hiervan een bevestiging hebt ontvangen. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via tom@decoringen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 

Uitzondering maatwerk

Producten die u via deze webwinkel koopt worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

 

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met tom@decoringen.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

 

Retourprocedure

Tot 14 dagen na ontvangst van de bestelling heb je het recht om de bestelling te retourneren. Hieronder vind je de stappen om een bestelling op correcte wijze te retourneren.

 

  1. Stuur een e-mail naar tom@decoringen.nl en geef in het bericht duidelijk aan dat je de bestelling wilt retourneren, eventueel met opgaaf van reden. Geef het bestelnummer aan in het bericht. 
  2. Maak het retourpakket gereed met daarin de bestelling die je retour wilt sturen. Let op dat de bestelling zorgvuldig en in de originele beschermingsmaterialen wordt verpakt. Gebruik bij voorkeur het verzendpakket waarin je de bestelling hebt ontvangen. Voeg de bestelbevestiging toe waarop de besteldetails en je naam staan vermeld. 
  3. Verstuur het pakket naar het volgende verzendadres:

    Decoringen t.a.v. retouren
    Vermeerstraat 19
    4812 AD Breda
    Nederland

 

Zodra het retourpakket door Decoringen is ontvangen en gecontroleerd is op onderstaande retourvoorwaarden wordt het verschuldigde bedrag teruggestort op de rekening waarmee de bestelling betaald is.


Garantie & klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn. Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar tom@decoringen.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


intellectuele eigendomsrechten

 

Decoringen is als handelsnaam, en de decoringen als product zijn, het resultaat van de creatieve en fysieke ambachtelijke inspanningen door Tom van Lit, de geestelijk vader en maker ervan. Er is door hem de uiterste zorg besteed aan het idee, en de uitwerking, van de producten en de presentatie ervan - zodat deze met trots kunnen worden uitgegeven aan elke klant die een order plaatst bij Decoringen. Eerlijkheidshalve, komt en behoort de erkenning en beloning van de inspanningen uitsluitend toe aan Tom - zowel wat betreft de 'eer' om er andere mensen plezier van te kunnen geven, alsmede wat betreft naamsbekendheid en financiële opbrengsten. Door een product van Decoringen te bekijken en/of aan te schaffen, geef jij als klant aan dat je het product waardeert, en daarmee Tom's inspanningen. Bedankt voor het gevoel van voldoening dat je Tom daarmee geeft!

 

Ervan uitgaande dat de producten van Decoringen worden bekeken, gebruikt en aangeschaft op basis van deze waardering, verstrekt Decoringen zijn producten in beginsel met het vertrouwen dat geen ander, in het bijzonder geen klant, op enige wijze ongeoorloofd profijt trekt van de inspanningen van Tom, inbreuk pleegt op diens intellectuele eigendomsrechten, of deze intentie heeft. Hieronder valt, bijvoorbeeld, een ontlening van oorspronkelijke creatieve karakteriserende elementen, (slaafse) nabootsing, openbaarmaking, bijvoorbeeld via afbeeldingen van het product of de website, reproductie op enige wijze, het uitgeven van producten onder dezelfde of een gelijksoortige naam, het ongeoorloofd mededingen op de naam of producten van Decoringen, het zaaien van verwarring met producten van Decoringen of de handelsnaam, en het bedrijfsmatig voeren van een gelijksoortige handelsnaam, waaronder binnen een domeinnaam. 

 

Decoringen is zich bewust van zijn intellectuele eigendomsrechten, onder andere:

- onder het auteursrecht, in het bijzonder het creatieve idee om fragmenten van oorspronkelijke werken, zoals schilderijen en artistieke afbeeldingen, op te spannen in een set van houten ringen die indien nabij elkaar geplaatst, een suggestie en impressie van het hele werk geven, alsmede de karakteristieke vormgeving van dit idee in de uitwerking met een kwaliteitstextiel die de textuur van het doek van een schilderij benadert, en een heldere, natuurgetrouwe, uiterst gedetailleerde weergave op dit doek van de oorspronkelijke schildering, met diepe intense kleuren;

- onder het handelsnaamrecht, door het in het economisch verkeer gebruiken van de naam Decoringen sinds januari 2021;

- onder het merkenrecht onder het BVIE via de geregistreerde merknaam Decoringen, en via het gemeenschapsmerkenrecht binnen de Europese Unie;

- onder het Europees modellenrecht.

Wanneer Decoringen toch een inbreuk op zijn intellectuele eigendomsrechten constateert, kan deze niet anders dan deze rechten handhaven jegens de inbreukmaker.